آووکادو شکم پر

آووکادو شکم پر

زمان پخت25 تعداد نفرات1

آووکادو یک میوه سرشار از مواد مغذی و سالم است که به دلیل طعم و خواص آن، اخیراً در دنیای غذایی بسیار محبوب شده است. این میوه حاوی اسیدهای چرب بدون اشباع (aturated) است، موجب افزایش میزان کلسترول خوب (HDL) می‌شود، ویتامین‌های A، C، E، B-6 را دارد، دارای کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم است. یکی از روش‌های ساده و سریع برای استفاده از آووکادو، پخت آن به شکل شکم پر است.
در این روش، آووکادو با انواع مختلف مواد مختلف مانند بیکن، کاهو، گوجه فرنگی، سبزیجات و ... ترکیب می‌شود و سپس درون شکم آووکادو قرار داده می‌گیرد. این شیوه تهیه آووکادو شکم پر نه تنها خوشمزه و سرشار از مواد مغذی‌ست، بلکه باعث می‌شود که آووکادو تبدیل به یک غذای کامل و سالم شود.
همچنین برای طعم‌دهی بهتر به آن می‌توانید از سس پستو فیلفیل استفاده کنید تا مزه خوب آن را بیشتر کنید. با ما همراه باشید تا با بهترین روش‌های تهیه آووکادو شکم پر آشنا شوید و از طعم و خواص مفید این میوه لذت ببرید.

 

مواد لازم برای تهیه آووکادو شکم پر:
4 عدد آووکادوی رسیده
70 گرم بیکن 
1 عدد گوجه فرنگی بزرگ
3 قاشق روغن زیتون
70 گرم کاهو 
1 عدد پیاز متوسط 
نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه
نصف قاشق چایخوری نمک
50 گرم پنیر فتا
2 قاشق سس غذاخوری سس پستو فیلفیل 

دستور پخت:
برای تهیه آووکادو شکم‌پر، ابتدا آووکادو را از وسط نصف کنید و هسته را از گوشت آن جدا کنید. 
گوجه و پیاز را نگینی خرد کنید. کاهوها را بسیار ریز خرد کنید. 
پنیر فتا را به صورت مکعبی خرد کنید.
در تابه‌ای 3 قاشق روغن زیتون بریزید و بیکن‌ها را داخل آن سرخ کنید. هر 1 دقیقه بیکن‌ها را پشت و رو کنید تا به خوبی پخته شوند. پس از پخته شدن، بیکن‌ها را به صورت مربعی ریز خرد کنید. 
در یک کاسه متوسط بیکن، پنیر، پیاز، کاهو، گوجه فرنگی و پستو را با هم مخلوط کنید. با استفاده از نمک و فلفل آن را مزه‌دار کنید؛ سپس آن را به خوبی هم بزنید. 
یک قاشق از مخلوط را به طور مساوی در هر آووکادو قرار دهید و بلافاصله آن را سرو کنید.