پیتزا مرغ و قارچ

پیتزا مرغ و قارچ

زمان پخت60 تعداد نفرات2

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ: 
500  گرم آرد نان 
2 قاشق چایخوری مخمر نان
3 قاشق چایخوری شکر
1 قاشق چایخوری نمک
3 قاشق چایخوری روغن
1/2 لیوان فرانسوی آب
250 گرم فیله مرغ 
1 عدد پیاز قرمز
100 گرم قارچ 
5 قاشق روغن زیتون 
50 گرم پنیر پارمزان 
100 گرم پنیر پیتزا


دستور پخت:
برای تهیه پیتزای قارچ و مرغ باید در یک کاسه آرد نان، شکر، نمک، مخمر، آب و روغن را اضافه کنید. ابتدا با همزن برقی آن را هم بزنید. خمیر به دست آمده را با دست ورز دهید. در یک سطح چوبی، مقداری آرد بریزید و خمیر را روی آن قرار دهید. به مدت 12 دقیقه آن را ورز دهید تا قوام کافی برای یک خمیر به دست آید (خمیر باید مقداری چسبناک باشد). داخل یک کاسه مقداری روغن بریزید و سطح ظرف را با استفاده از روغن مقداری چرب کنید. خمیر را داخل آن بگذارید. آن را کمی در روغن غلت دهید و روی آن را با نایلون بپوشانید. به مدت 1 ساعت آن را در فضای باز قرار دهید. 
خمیر پیتزا در طول این یک ساعت، شروع به باد کردن می​ کند. آن را از ظرف خارج کنید و بر روی یک سطح صاف قرار دهید. با چاقو آن را از وسط نصف کنید. به مدت 5 دقیقه روی هر کدام از خمیرها را نایلون بکشید؛ این کار موجب می ​شود خمیر راحت ​تر شکل گیرد. روی یک سطح مانند سینی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید. خمیر را به وسیله ​ی وردنه باز کنید و با تابه به آن شکل دهید.
همزمان با تهیه خمیر داخل یک کاسه، مرغ های آب پز شده را بریزید و 1 قاشق چایخوری نمک روی آن بریزید. سس خردل را روی آن بریزید و به خوبی مرغ ها را زیر و رو کنید. سپس روی آن نایلون بکشید و 1 ساعت آن را در یخچال قرار دهید. 
داخل یک ماهیتابه چند قاشق روغن زیتون بریزید. سپس مرغ ها را داخل آن بریزید و کمی تفت دهید. پس از کمی تفت دادن قارچ ها را به آن اضافه کنید. 
پیاز را به صورت حلقه ای برش دهید و به دلخواه همزمان با تفت دادن مرغ ها، آن ها را نیز تفت دهید. 
روی خمیر پیتزا یک لایه نازک پنیر پارمزان بریزید، سپس 3 قاشق سس خردل باربیکیو را پخش کنید و در آخر روی آن کمی پنیر پیتزا بریزید. سپس مرغ، پیاز و قارچ را روی آن بریزید. روی مخلوط مرغ و قارچ، یک لایه عمیق پنیر پیتزا بریزید و آن را به به مدت 15 دقیقه پیتزا را داخل فر در دمای 200 درجه قرار دهید. 
پیتزا مرغ و قارچ را می توانید به همراه سس مایوکادو و سس هات بیبر نوش جان کنید.